Foto

„მყიფეობის მანიფესტი“ ლიონში

ლიონში გაიხსნა თანამედროვე ხელოვნების მე-16 ბიენალე, რომელიც საფრანგეთის ერთ-ერთი ყველაზე მასშტაბური ფესტივალია. მთავარი საიტი მდებარეობს საყოფაცხოვრებო ტექნიკის წარმოების ყოფილი ქარხნის შენობაში. გამოფენები მომზადდა ქალაქის უდიდესი მუზეუმების მონაწილეობით, მათ შორის სახვითი ხელოვნების მუზეუმი, ისტორიული მუზეუმი „ლუგდუნუმი“, „შეერთება“ და „გადანი“.

წელს ბიენალეს მთავარი თემა ჩამოყალიბდა, როგორც „მყიფეობის მანიფესტი“.

სისუსტე ნამდვილად არის თემა, რომელიც ყველას გონებაშია. როცა ამ ბიენალეს კურატორებად დაგვინიშნეს, სულ რამდენიმე კვირის შემდეგ დაიწყო კორონავირუსის პანდემია, საზღვრები დაიხურა. ანუ ფიზიკურად ვერ დავბრუნდით ლიონში. ასეთ პირობებში დავიწყეთ არტისტებთან ურთიერთობა, ძალიან სწრაფად მივხვდით, რომ სინამდვილეში ეს ის საფრთხეა, რომელშიც ჩვენ ყველანი ვართ გაერთიანებულნი.
ფელრატამდე
ლიონის თანამედროვე ხელოვნების ბიენალეს კურატორი
ერთ-ერთი ყველაზე გასაოცარი ინსტალაცია იყო ქალაქის პოსტ-აპოკალიფსური რეკონსტრუქცია, რომელიც შესრულდა ბელგიელი მხატვრის ჰანს ოპ დე ბეკის მიერ. მას ერქვა "ჩვენ ბოლო დავრჩით".

წარსულისა და მომავლის შეჯახება თანამედროვე ხელოვნების ბიენალეს ერთ-ერთ ტრადიციულ თემად იქცა, განმარტავს კურატორი სემ ბარდოილი და მაგალითს ასახელებს ერთ-ერთ ინსტალაციას უძველესი ქანდაკებების შემსრულებლებით:

„ჩვენ გვინდოდა გვეჩვენებინა მოულოდნელი, ასე ვთქვათ, პარტნიორების მნიშვნელობა. ხელოვნება ყოველთვის იყო თანამედროვე, მხატვრები ყოველთვის ცდილობდნენ აესახათ მიმდინარე მომენტი და შეექმნათ ნამუშევრები, რომლებიც დროის გარკვეულ მომენტებში ურთიერთქმედებენ კონკრეტულ საკითხებთან. და ეს კასტები ისტორიის ანარეკლია და ამავდროულად, მათი განთავსება გარკვეულ სივრცეში ხაზს უსვამს უწყვეტობას“.
ლიონის თანამედროვე ხელოვნების მე-16 ბიენალეში მონაწილეობს 80-ზე მეტი ხელოვანი და ხელოვნების ჯგუფი 39 ქვეყნიდან. მათი ნამუშევრები საგამოფენო პავილიონებში წლის ბოლომდე იქნება წარმოდგენილი. ლიონში ფესტივალის დასრულების შემდეგ ორგანიზატორები გვპირდებიან, რომ ბიენალეს ფარგლებში გააგრძელებენ თანამშრომლობას სხვა ქალაქების პარტნიორ ორგანიზაციებთან, მათ შორის საზღვარგარეთ.